Friday, February 10, 2012

Bermusafir ke Universiti Doha,Qatar

Assalamualaikum...

Alhamdulillah setelah menghitung hari...akhirnya tiba saat yg dinanti-nanti...Tawaran Kursus Bahasa Arab di Universiti Doha,Qatar...Aiwah! ini adalah rezeki dari Allah~20 org pelajar Akademi Pengajian Islam telah terpilih utk ke sana..Salah seorang daripadanya AKU..hehe

MasyaAllah gembira xterkata..Allah saja yg tahu...lama sudah memasang niat nk merantau ke negara orang,akhirnya dimakbulkan juga hasratku ini..terima kasih Ya Allah...aku bersyukur atas segala nikmatmu..

sepertimana dlm Surah Ar-Rahman"Maka nikmat TuhanMu yang manakah yang kamu dustakan??"persoalan yg ditanya berulang-ulang sbyk 31 kali yang mana jelas menunjukkan betapa banyak,kayanya nikamat yang Allah kurniakan kepada hambanya,Allah menciptakan,menghidupkan,mematikan,memelihara,memberi rezeki dan lain-lain..

persoalannya~adakah kita ini sebagai hambanya masih tidak berasa puas dan berasa cukup dengan segala nikmatnya itu???adakah kita ini pernah mengucapkan syukur dan berterima kasih dengan pemberiannya itu dari sekecil-kecil nikmat hinggalah yang sebesar-besarnya.Maha suci nama Tuhanmu pemilik Keagungan dan kemuliaan.

Maka dengan rezeki yg Kau berikan kepada aku ini akanku manfaatkan dengan sebaiknya semata-mata dengan niat yang satu"mencari keredhaanMu"..Ya Allah permudahkanlah T_T
  • Akanku cuba mengutip segala mutiara ilmu yg sungguh bernilai utkku jadikan panduan hidup sebagai bekalan akhiratku..
  • Akanku cuba mensyukuri nikmatMu yg terlalu banyak sehinngakan kadang kala aku lalai sehingga mendustakanMu..Ampunkan lah hambamu ini..Ya Allah!!!
  • Akanku cuba bertaaruf dengan ciptaan sekalian makhluk yg perlukan bimbingan dengan menyerbarkan dakwah dengan sedikit ilmu ini..aku sentiasa berpegang dgn firmanMu"berpesan-pesanlah kamu dgn kebenaran dan berpesan-pesanlah kamu dengan kesabaran".

InsyaAllah~

2 comments:

  1. belajar elok2 kt sna..hehe...nnti share kt kami plak.:)

    ReplyDelete
  2. no hal..ngn dlm proses memungut segala kenangan pahit manis di sini..

    ReplyDelete